"Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed'in sallallahu aleyhi ve sellem yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bid'attir. Her bid'at sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir." (muslim 867)

15 Ocak 2019 Salı

17 Sapıklık ve Küfür Ehlinin Sözlerine Saygı Göstermek



17 Sapıklık ve Küfür Ehlinin Sözlerine Saygı Göstermek

Allah Teala şöyle buyurmuştur:

“Onların kalplerini ve gözlerini ters çeviririz de, ilk defa inanmadıklarına yine inanmazlar ve biz de onları azgınlıkları içinde bocalamaya bırakırız.”(En’am 110)

“O gün zalim ellerini ısırıp: ‘Ne olaydı, keşke ben rasul ile beraber bir yol edineydim. Vah bana, ne olurdu, ben falanı dost tutmasaydım! (O) beni, bana gelen zikirden saptırdı. Zaten şeytan insanı (uçuruma sürükleyip), yapayalnız ve yardımcısız bırakır’ der”(Furkan 27-29)

İbn Abbas radıyallahu anhuma şöyle demiştir:

“Ey Müslümanlar topluluğu! Allah’ın rasulune indirdiği Kitabınız en son, en yeni Kitab iken siz nasıl olur daKitab ehline (dini sorular) sorarsınız? Allah’a yemin olsun ki siz onu tertemiz hiçbir şey bulaşmamış olarak okuyup duruyorsunuz. O (Kur’an) size Kitab ehlinin kitaplarını değiştirdiklerini ve elleri ile yazıp karşılığında az bir para almak için: “ O, Allah katındadır” dediklerini anlatmıştır. Size gelen ilim hakkında onlara (sorular) sormanızı yasaklamadı mı? Hayır, vallahi, size indirilen Kitap hakkında ise onların aralarından size soran kimseyi görmedik.”1


1 Sahih mevkuf. Buhari (7363,7523)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder