"Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed'in sallallahu aleyhi ve sellem yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bid'attir. Her bid'at sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir." (muslim 867)

8 Ocak 2019 Salı

15-Hakkı Tahrif Etmek



15-Hakkı Tahrif Etmek

Allah Teala şöyle buyurmuştur:

“Halbuki onlardan bir grup, Allah’ın kelamını dinlerlerdi de, sonra akılları erdiği halde, onu bile bile tahrif ederlerdi.”(Bakara 75)

Ebu’l-Aliye der ki: “Kendi kitaplarında Allah’ın indirdiği şekilde Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’in sıfatlarını gördüler ve onun yerini değiştirdiler.”1

Allah Azze ve Celle şöyle buyuruyor:

“Elleriyle Kitabı (Tevrat’ı) yazıp, sonra onu az bir para karşılığında satmak için “Bu Allah katındandır” diyenlere yazıklar olsun!”(Bakara 79)

Bid’atçiler, imamlar ve mezhepleri hakkında her dönemde yalan ve iftiralar düzmekten geri durmamışlardır. Fakat bunların yalan olduğu, imamların kendi asli kaynaklarına başvurulduğu zaman hemen anlaşılır.2

Kendi inançlarını yansıtan eserler yazıp sonra bunu Sünni alimlere nispet etmek Batınilerin ve Rafizilerin öteden beri başvurdukları hilelerdendir. İmam Şevkani ‘el- Fevaidu’l Mecmua’ isimli eserinde bu hususa dikkat çekmiştir.

Aynı noktaya dikkat çekenlerden biri de, Tuhfe’nin yazarıdır. Şiilerin içinde batıl inançların bulunduğu ‘Sırru’l-Alemin (Alemlerin Sırrı) ismindeki bir kitabı İmam Ebu Hamid el-Gazali’ye nispet ettiklerini, sonrada bu kitaptan ehl-i sünnete karşı delil getirdiklerini tespit etmiştir.3Bu kitap H.1314 yılında Bombay, H.1324 ve 1327 yıllarında Kahire ve tarihsiz olarak Tahran’da basılmıştır.4 Türkçe’ye de birkaç defa tercüme edilmiştir .

Dr. Abdurrahman Bedevi bazı müsteşriklerle beraber kendisinin de bu kitabın Gazali’ye ait olmadığı görüşünde olduğunu bildirmektedir.5 Çünkü yazar el-Mearri’nin sohbetlerine katıldığından bahsetmektedir.6 Fakat bu doğru değildir. Çünkü el-Mearri h.448’de vefat ederken, Gazali h.450 yılında doğmuştur. Dolayısıyla onun sohbetlerine katılması mümkün değildir.7

Suveydi, batıl görüşleri içeren daha başka bir çok kitabın bu yolla ehl-i sünnet alimlerine nispet edildiğini söyler. Ki bunu ancak ilimde ince zevk sahibi olanlar fark edebilirler.8

Bid’at ehlinin bir diğer hilesi de, ümmeti bölmek amacıyla bidatlerini teyit anlamında birtakım sözler uydurarak onları imamlara nispet etmeleridir. Alusi’nin, zamanının bir tanesi, en büyük alimi dediği Hoca Nasrullah el-Hindi olarak meşhur Şeyh Muhammed, Rafızilerin bu hilelerine şöyle dikkat çekiyor:

“Hiç var olmayan birtakım kitap isimleri vererek oradan sahabeyi yerici ve Şia’yı övücü ibareler naklederler. Bazen de ehl-i sünnetçe muteber kitapların isimlerini vererek, o kitaplarda asla bulunmayan, kendi uydurdukları cümleleri naklederler.9

Bir diğer hileleri de şudur: Ehl’i sünnet görünümünde kitaplar yazarak içine kendi inançlarını destekleyen cümleler serpiştirirler. İmam ed-Dehlevi şöyle diyor: “Rafızilerin başvurdukları bir diğer hile de şudur: İçinde sahih hadislere de yer verdikleri kitaplar yazarlar  ve bu kitaplarda ‘Dört Halife’den de övgüyle bahsederler. Sonra dördüncü halife Ali (radıyallahu anh )’den bahsederlerken diğer halifelerden öyle olumsuz bir şekilde bahsederler ki okuyucu şaşırıp kalır ve ehl’i sünnetin de ilk üç halife hakkında bazı iddiaları kabul ettiğini sanırlar.10

Bir diğer hileleri de şudur : Sahih birtakım hadislere veya imamların muteber sözlerine kendi inançları doğrultusuna eklemeler yaparlar. Mesela; Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in Tebük harbinde Ali radıyallahu anh’ı Medine’ye halife bırakması olayına şu eklemeyi yapmışlardır : (Sen Medine’de halife olmadıkça benim gitmem mümkün değildir).11 Oysa sahih hadisler ve tarihen sabittir ki Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Tebuk’den önce ve sonra bir çok gazvede Ali’yi Medine’de halife bırakmamış bilakis, yanında cihada götürmüştür.





1 Sahih Maktu
2 bkz .:Dr. Abdulaziz b. Abdillatif, Davetu’l-Munaviin. 
3 Muhatasaru’t-Tuhfe, (s.33).
4 Abdurrahman Bedevi, ‘Muelefatu’l-Gazali’(s.225).
5 Abdurrahman Bedevi, ‘Muelefatu’l-Gazali’(s.271).
6 Sırru’l-Alemin (s.82) Tercümesi: Alemlerin sırrı, Hisar yay. (s.111)
7 Abdurrahman Bedevi, ‘Muelefatu’l-Gazali’(s.271).
8 Nakdu Akaidi’ş-Şia. (s.25).
9 Muhtasaru’s Savaik (s.51).
10 Bkz: Minhacu’l-Kerame, Rafizi ibn Mutahher el-Hılli,(s.133).
11 Bkz. Minhacu’s-Sunne (3/907,3/16,+/94).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder