4-Fasit/Bozuk Te’vil
Âlemdeki bozukluğun aslı, sapık fırkaların
dayandıkları ve kendisiyle Allah’ın kelâmını ve Rasulullah sallallahu aleyhi selem’in
sözlerini tahrif ettikleri bozuk te’vildir. Öyle ki, sapıklıkları onlardan
bazısını şu sözü söylemeye götürmüştür: “Kitap ve sünnetin zahirine tutunmak
küfrün asıllarındandır.”
İmam Ahmed rahimehullah şöyle demiştir: “İnsanlar en
çok, te’vil ve kıyas yönünden hata etmişlerdir.” 1
İbn teymiyye rahimehullah şöyle demiştir: “Sonrakilerin
çoğunun kullanımında te’vil, kelimeyi delil sebebiyle tercih edilmeyen
ihtimalden, tercih edilen ihtimale çevirmektir Bunların ıstılahında kelimenin
anlamı zahirin dalaletine uygun olmamaktadır. Onlar Allah Teâlâ’nın muradının
kelimenin bu şekilde yorumlanması olduğunu ve nasların delalet ettiği manaya
mualif yorumu olduğu, bunu da yalnızca Allah’ın ve te’vil ehlinin bildiğini
zannederler.”2
1 İbn Teymiyye, İman (s.375)
2 Mecmuu’l Fetava (5/35)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder